To Φεστιβάλ Αθηνών συνεχίζει και φέτος το επιτυχημένο «Ανοιγμα στην πόλη», εμπλουτισμένο με νέες site specific δράσεις σε Αθήνα και Πειραιά -δωρεάν πάντα- για τους πολίτες. Το εγχείρημα δίνει την ευκαιρία σε πολλούς νέους ανερχόμενους καλλιτέχνες να παρουσιάσουν τις δουλειές τους και να εμπλέξουν σ΄αυτές δημιουργικά και ευφάνταστα τους ίδιους τους κατοίκους.

Οι εκδηλώσεις αναλυτικά:

Η περσινή παράσταση του Θοδωρή Γκόνη βασισμένη στην ιστορία του Εθνικού Κήπου που γοήτευσε το κοινό επαναλαμβάνεται. Πρόκειται για μια ποιητική διαδρομή με υλικό κείμενα και ντοκουμέντα γύρω από τις μαρμάρινες μορφές των ποιητών και των πολιτικών που ανακαλύπτει ο περιηγητής στον Εθνικό Κήπο, αλλά και των γεωπόνων και των μηχανικών που τον διαμόρφωσαν, με φόντο τη γοητευτική ιστορία της εικοσάχρονης βασίλισσας που τον ονειρεύτηκε και μας τον χάρισε.
Σε δραματουργία Θοδωρή Γκόνη και Ελένης Στρούλια με τους: Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Ελένη Κοκκίδου, Κατερίνα Πατσιάνη, Μυρτώ Γκόνη και τους μουσικούς Μιχάλη και Παντελή Καλογεράκη.
Εθνικός Κήπος στις 8-10/6, 15-17/6, 22-24/6,29/6 στις 9:00

Η ηθοποιός Χριστίνα Μαξούρη θα επαναλάβει τη θεατρική συναυλία, που έδωσε πέρσι σε κατανυκτική ατμόσφαιρα στην Αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου, αυτή τη φορά στον κήπο του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (ΜΙΕΤ). Γνωστά και αγαπημένα μεταπολεμικά τραγούδια συναντούν μια μπαρόκ αισθητική μέσα από μια ερμηνεία σμιλεμένη με απαράμιλλη αίσθηση γεωμετρίας.
Αυλή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης 12-16 Ιουνίου

H χορογράφος-κινησιολόγος Αμάλια Μπένετ σκηνοθετεί για πρώτη φορά όπερα, επιλέγοντας το σπάνια παιγμένο αριστούργημα του Μότσαρτ Ιδομενέας. Συνεργάζεται γι’ αυτό με την Ομάδα Μουσικού Θεάτρου Ραφή, τις λυρικές τραγουδίστριες Αναστασία Κότσαλη και Λητώ Μεσσήνη, τον μαέστρο Μιχάλη Παπαπέτρου και με τον εικαστικό Πέτρο Τουλούδη. Συμπράττουν εθελοντικά και μέλη των ΚΑΠΗ Μοσχάτου, Καλλιθέας, Ν. Σμύρνης, Π.Φαλήρου που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μουσικές Συντεταγμένες, για ενηλίκους άνω των 65 ετών, της ΕΛΣ/ΚΠΙΣΝ.
9-10 και 12-13 Ιουνίου

Η Σοφία Ντώνα αρχιτέκτονας και εικαστικός μαζί με την ομάδα AMOQA (Athens Museum of Queer Arts), τη γυναικεία κολεκτίβα Beaver, την ομάδα Cinenova (Λονδίνο) και το Schwules Museum* (Bερολίνο) επιμελούνται, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, ένα ιδιαίτερο τετραήμερο το οποίο περιλαμβάνει ταινίες, βίντεο-περφόρμανς και ντοκιμαντέρ, εργαστήρια και συζητήσεις με στόχο την ενδυνάμωση των διαφορετικών λόγων και φωνών των φεμινιστικών και κουίρ πρακτικών στην Αθήνα. Πρόκειται για ένα εγχείρημα με αφετηρία τον θερινό κινηματογράφο Αφροδίτη στην περιοχή του Ρουφ.
Θερινός Κινηματογράφος Λαΐς (14 έως τις 17/6)

Η δραστήρια Λία Χαράκη από την Κύπρο φέρνει στην Αθήνα το The Performance Shop. Πρόκειται για ένα pop-up κατάστημα που θα λειτουργεί σε εμπορικό δρόμο της Αθήνας για ένα μήνα με ωράριο καταστημάτων, αλλά και με βραδινές παραστάσεις. Οι θεατές/περαστικοί θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν, να συμμετέχουν ή ακόμα και να παραγγείλουν μια καλλιτεχνική παράσταση. Οι παραστάσεις του «καταστήματος» θα χωρίζονται σε τέσσερις ενότητες: οn display (στη βιτρίνα), συμμετοχικές παραστάσεις (που μπορεί ο περαστικός να διαλέξει από τον κατάλογο), έργα για μικρό χώρο και περιορισμένο αριθμό θεατών, καθώς και εργαστήρια διαφόρων μεθοδολογιών δημιουργίας των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών. Επίσης θα συμπεριληφθούν και δύο παλαιότερα έργα της Λίας Χαράκη «Ο ενεργός θεατής», με πρωταγωνιστή τον Μάριο Ιωάννου και SKIN με τους περφόρμερ Αριάννα Μαρκουλίδη και Πέτρο Κονναρή.
Σε εμπορικό δρόμο της Αθήνας (15/6 έως 15/7)

Δύο διεθνείς και καταξιωμένες σολίστ αποτελούν το Duo Aura, η ελληνίδα Αγάπη Τριανταφυλλίδη στο πιάνο και η τουρκάλα Nil Kocamangil στο τσέλο, δημιουργούν μια συναυλία με έργα των Mπραμς, Ρ. Στράους, Ραχμάνινοφ και Σκαλκώτα. Μια συνεργασία που αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι η μουσική δεν έχει σύνορα και μπορεί να ενώσει τους λαούς σε ένα κοινό ταξίδι.
Αυλή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (17-18 Ιουνίου)

Η Βιωματική εγκατάσταση της Δάφνης Κοκκίνη διαμορφωμένη in situ, με όχημα δύο ιστορίες, ξεδιπλώνει το πραγματικό μέγεθος μιας βιβλιοθήκης που ταξιδεύει και επιχειρεί τη σύνδεση της αστικής καθημερινότητας στην Αθήνα με τον πραγματικό χώρο της συλλογής στην Ανδρίτσαινα, ενός αληθινού θησαυρού κρυμμένου στα βουνά της Πελοποννήσου.
Οι ιστορίες που πατάει η εγκατάσταση έχουν ως εξής: 3.696 βιβλία μεταφέρονται το 1840 από το Παρίσι στην Ανδρίτσαινα. Ο Αγαθόφρων Νικολόπουλος στέλνει τη συλλογή του χωρίς να καταφέρει ποτέ να φτάσει ο ίδιος. Τα βιβλία συνεχίζουν ορφανά το ταξίδι τους. Το 1931, ο Walter Benjamin στο Αποσυσκευάζοντας τη βιβλιοθήκη μου/ Λόγος για τη συλλεκτική δραστηριότητα καταγράφει σκέψεις που θα μπορούσε να είχε κάνει ο ίδιος ο Αγαθόφρων αν είχε ζήσει για να ανοίξει τη συλλογή του.
20 Ιουνίου – 10 Ιουλίου 

Το Blind Date είναι μια διαδραστική περφόρμανς ανάμεσα σε βλέποντες και μη. Mια ομάδα τυφλών περφόρμερ και χορευτών τάνγκο καλούν τους θεατές να συμμετάσχουν σε ένα τάνγκο του δρόμου, σε μια μιλόνγκα. Μέσα από έναν τέτοιο ιδιόρρυθμο χορό θα ξεπηδήσουν οι προσωπικές ιστορίες των τυφλών − ιστορίες που αφηγούνται το βλέμμα στο μέλλον, το όραμα για το αύριο. Η διάδραση των τυφλών με τους θεατές θα συνεχιστεί και μετά το τέλος του χορού. Οι μη βλέποντες θα δέσουν τα μάτια των θεατών και θα γίνουν οδηγοί μιας βόλτας στον Πειραιά. Η περφόρμανς θα πραγματοποιηθεί με τη συνεργασία της σχολής χορού τάνγκο «Peiraias Tango» της Ειρήνης Φιλίππου και του Βασίλη Ντούκα, των σπουδαστών της και της ομάδας τυφλών που θα συσταθεί κατά τη διαδικασία της έρευνας.
Πλατεία Αλεξάνδρας, Πειραιάς (26 και 28/6)

Μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, άνθρωποι ηλικιωμένοι χρησιμοποιούν ως βήμα την μπουκαπόρτα ενός πλοίου −ύψιστο συμβολικό σημείο φυγής− για να προλάβουν να χαιρετήσουν, με όλη την ορμή της νιότης, το αγαπημένο πρόσωπο, τον έρωτα, την ίδια τη ζωή. Τρεις νεαρές ηθοποιοί, η Αθανασία Αγοράκη, η Γιούλη Καρναχωρίτη και η Μυρτώ Πανάγου, ενώνουν τις δυνάμεις τους και σκηνοθετούν αυτή την ιδιαίτερη διαδήλωση για τον έρωτα.
Μπουκαπόρτες πλοίων (25 & 27/6)

Η νεαρή ηθοποιός και σκηνοθέτρια Χρηστίνα Γαρμπή θα παρουσιάσει το διήγημα Ζεμφύρα ή το Μυστικόν της Πασιφάης του Ανδρέα Εμπειρίκου. Προαναγγέλλοντας τον Μεγάλο Ανατολικό. Η Ζεμφύρα συμβολίζει τη νίκη πάνω στον ευνουχισμό της σεξουαλικότητας, θεμέλιο μιας ουτοπικής κοινωνίας, απελευθερωμένης από τις κοινωνικές νόρμες που περιορίζουν την επιθυμία.
26-30 Ιουνίου

Ο Βασίλης Ρακόπουλος θα δώσει συναυλία κλασικής μουσικής χωρισμένη σε δύο μέρη: Στο πρώτο θα παρουσιαστεί τη σουίτα Affection και στο δεύτερο το έργο No Answer. Τα κλασικής φόρμας έργα αναζητούν έναν κοινό τόπο αισθητικής συνύπαρξης διαφορετικών στιλιστικών ιδιωμάτων από την εποχή του μπαρόκ ως τον 20ό αιώνα. Έγχορδα διαφορετικών εποχών συναντιούνται στη σχετικότητα του μουσικού χρόνου με σύγχρονη ενορχηστρωτική αντίληψη, που επιχειρεί μια πρωτότυπη σκηνοθεσία των ηχητικών επιφανειών.
Αυλή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (28-30/6)

Μία ξεχωριστή περφόρμανς στήνει η Ομάδα Dεcadēre στην Ιχθυόσκαλα του Κερατσινίου από μια ομάδα ηθοποιών, μουσικών και ηλικιωμένων. Η Άρτεμις Γρύμπλα, με δράση στο θέατρο και τον αυτοσχεδιασμό, και η κινησιολόγος και σκηνοθέτις κίνησης Άλκηστις Πολυχρόνη σκηνοθετούν μια μελέτη για την ανθρώπινη φθορά, με πρώτη ύλη προσευχές από όλο τον κόσμο και από διαφορετικές θρησκευτικές παραδόσεις. Η Ίσαλος γραμμή ξεκινά θραυσματικά, με μικρές ατομικές προσευχές και σχεδόν ασύνδετους ήχους, που κορυφώνονται σε μια παρτιτούρα από μουσικές και τραγούδια. Το ιδιαίτερο πολυφωνικό σχήμα που αποτελείται από πέντε ηθοποιούς, ένα μουσικό και δέκα ηλικιωμένους ανθρώπους που ζουν στο Γηροκομείο Πειραιά συνθέτει ένα δρώμενο για τα τετελεσμένα και γι’ αυτά που έπονται.
Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου (29-30/6)

Οι ημερομηνίες είναι ενδεικτικές και ενδέχεται να αλλάξουν. Κάποιοι χώροι που θα διεξαχθούν οι παραστάσεις θα ανακοινωθούν σύντομα.

 

 

πηγή: tospirto.net