Από το Σεπτέμβριο του 2017 και για τα επόμενα 12 χρόνια η καλλιτεχνική δραστηριότητά του Δημήτρη Μυλωνά και της Άννας Ελεφάντη θα στεγάζεται στο Από Μηχανής Θέατρο που ίδρυσαν η Ασπασία Κράλλη και ο Χρήστος Βαλαβανίδης το 1995.

Θυμίζουμε πως οι δυο τους το 2014 είχαν συστήσει την Εταιρεία Θεάτρου Εν Δράσει στο ιστορικό της οποίας έχουν ήδη καταγραφεί πολλές παραγωγές που σημείωσαν μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία (Γράμματα αγάπης στον Στάλιν, Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί, Δεν έχω τίποτα, Τσέχωφ, Τρεις αδελφές). Ιδιαίτερος σταθμός αυτής τους της διαδρομής είναι η συμμετοχή, κατόπιν πρόσκλησης, με την παράσταση Τρεις αδελφές του Α. Π. Τσέχωφ στο Melikhovskaya Vesna (Spring in Melikhovo) International Theatre Festival, ένα σημαντικής αξίας διεθνές Φεστιβάλ με αντικείμενο αποκλειστικά παραστάσεις που βασίζονται στα θεατρικά έργα του Ρώσου δραματουργού το οποίο διοργανώνεται κάθε χρόνο από το 1997 στο Μελίχοβο της Ρωσίας.

Με σεβασμό στη βιομηχανική του αισθητική και ιστορία, το θέατρο ανακατασκευάστηκε εκ βάθρων και διαμορφώθηκαν δύο διαφορετικές σκηνές με πλήρη ηχομόνωση ούτως ώστε να μπορούν να λειτουργούν ταυτόχρονα και σε  απόλυτη αυτονομία: η κάτω, χωρητικότητας 150 θέσεων και η επάνω, χωρητικότητας 130 θέσεων, 95 τετραγωνικά  η κάθε μία. Σημειώνεται πως οι εξέδρες καθώς και τα ίδια τα καθίσματα είναι εξολοκλήρου καινούρια με έμφαση στην ευχάριστη κι άνετη παραμονή των θεατών. Και οι δύο αίθουσες διαθέτουν σύγχρονη ηλεκτροακουστική υποδομή (φώτα, κονσόλες, ηχητική εγκατάσταση κλπ) για την άρτια υποστήριξη των παραστάσεων ενώ τα πατώματα τους είναι κατάλληλης κατασκευής ώστε να φιλοξενούν όχι μόνο θεατρικές παραστάσεις αλλά επίσης χορού και χοροθεάτρου. Τέλος το θέατρο περιλαμβάνει ανακαινισμένο μπαρ, φουαγιέ και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο για τη φύλαξη των σκηνικών.

Στα εγκαίνια αυτής της προσπάθειας, η Εταιρεία Θεάτρου Εν Δράσει δίνει το στίγμα της με 7 δικές της παραγωγές, οι πρώτες τρεις σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά:

1) το βραβευμένο με Pulitzer Prize for Drama και Tony Award for Best Play (2001) κοινωνικό δράμα Proof του Ντέιβιντ Όμπερν που έχει γνωρίσει τεράστια επιτυχία σε Ελλάδα κι εξωτερικό κι έχει μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη με τους Άντονι Χόπκινς και Γκουίνεθ Πάλτροου στους κεντρικούς ρόλους, στο οποίο πρωταγωνιστεί ο  Χρήστος Βαλαβανίδης

2) η σπαρταριστή και ιδιαίτερα αγαπητή φάρσα Ράφτης κυριών του Ζωρζ Φεντώ με πρωταγωνιστή τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη

3) η σκηνική διασκευή Μάκμπεθ Λαίδη Μάκμπεθ όπου το έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ Μάκμπεθ αποδίδεται από δύο μόνο ηθοποιούς, τον Μελέτη Ηλία και την Άννα Ελεφάντη

4) η περσινή sold out επιτυχία Ο γάμος του Καραχμέτη βασισμένη στο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, σε σκηνοθεσία Όλιας Λαζαρίδου

5) οι Βάτραχοι Project σε μία εκδοχή εσωτερικού χώρου, αποδοσμένη από 4 ηθοποιούς και σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου

6) το Boomerang του Μπερνάρ ντα Κόστα σε σκηνοθεσία Χρήστου Βαλαβανίδη, με τους Ασπασία Κράλλη και Δημήτρη Μυλωνά στους κεντρικούς ρόλους

7) και τέλος η stand up κωμωδία My Story με τον Σωτήρη Μεντζέλο σε ένα απολαυστικό one man show.

Επιθυμία της νέας καλλιτεχνικής διεύθυνσης είναι το Από Μηχανής Θέατρο να γίνει συνώνυμο ενός χώρου πολυσυλλεκτικού εναλλασσόμενου ρεπερτορίου και σημαντικών συνεργασιών, ένα θέατρο ομαδικότητας και σύμπραξης. Σε αυτό το όραμα στέκονται συνοδοιπόροι  καλλιτέχνες με σημαντική πορεία και ισχυρό στίγμα στο χώρο, ταυτόχρονα όμως κι ομάδες νεότερων δημιουργών που κάνουν τα πρώτα τους βήματα κι αναζητούν μια ανοιχτή πλατφόρμα επικοινωνίας του έργου τους. Έτσι για τη φετινή σεζόν οι σκηνοθέτες (με αλφαβητική σειρά): Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Χρήστος Βαλαβανίδης, Esther Andre Gonzalez, Γιάννης Καλαβριανός, Όλια Λαζαρίδου, Alessandra Maioletti, Σωτήρης Μεντζέλος, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη, Θέμης Μουμουλίδης, Δημήτρης Μυλωνάς, Βασίλης Οικονόμου, Γιώργος Παλούμπης, Βαγγέλης Παπαδάκης, Μάνος Παπαδάς, Θανάσης Σαράντος, Χρήστος Σουγάρης, Γκάυ Στεφάνου, Δημήτρης Τσιάμης, Βαλάντης Φράγκος, Ταξιάρχης Χάνος, Νίκος Χατζόπουλος, θα πλαισιώσουν το δυναμικό του Από Μηχανής Θεάτρου, με σύνολο 25 παραγωγές.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το Από Μηχανής Θέατρο θα φιλοξενήσει την παράσταση για παιδιά Ένα εξωτικό στην πόρτα μου από την ομάδα «Κοπέρνικος», σε σκηνοθεσία Γκάυ Στεφάνου. Τέλος στα προσεχή σχέδια είναι τον ερχόμενο Ιούνιο η διοργάνωση της Θεατρικής πλατφόρμας 2018 υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Αντώνη Κούφαλη, ένα φεστιβάλ με στόχο τη δημιουργία μιας φιλόξενης πλατφόρμας πάνω στην τέχνη του θεάτρου,

Αναλυτικότερα:

ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
Το Άσμα Ασμάτων, το πιο εξαίσιο ερωτικό ποίημα που γράφτηκε ποτέ, τοποθετεί τον έρωτα στην πρώτη θέση των ανθρώπινης εμπειρίας . Μιλά για την αγάπη η οποία είναι «κραταιά σαν θάνατος», για τον πόθο που είναι «σκληρός σαν τον Άδη· για τον έρωτα σε υπερβολικό βαθμό, για το φως και το σκοτάδι.
Η παράσταση, βασισμένη στη νέα μετάφρασή του, από τον Χαράλαμπο Μαγουλά από τις εκδόσεις «Εστία», τοποθετεί το Άσμα Ασμάτων και την αιώνια αναζήτηση του έρωτα, στις σύγχρονες κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές συνθήκες, για να επαληθεύσει  την τεράστια αξία του έργου και να ερευνήσει το αποτύπωμα του έρωτα σήμερα.

Μετάφραση: Χαράλαμπος Μαγουλάς. Σκηνοθεσία: Βαλάντης Φράγκος
ΠΑΙΖΟΥΝ: Ελένη Ζαραφίδου, Αουλόνα Λούπα, Ιωάννα Μάντζαρη, Νίκος Νικολαΐδης, Χρήστος Τσαβλίδης

Παραγωγή: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης & The 3rd person theater group

ΑΙΑΣ, Σοφοκλή 

Σ’ ένα ερημικό τοπίο, η πόλις αντικαθίσταται από το στρατό. Ο ίδιος ο Αίαντας θα μπορούσε να εκπροσωπεί αυτή την πόλη. Την πόλη που ζει με την πλάνη ότι μπορεί να είναι αυτάρκης. Ένας εμφύλιος. Ο σύμμαχος γίνεται εχθρός.
Την τραγική πτώση του ήρωα ακολουθεί η πολιτική, με τη μορφή της διαμάχης και της εξισορρόπησης. Μια πολιτική εξουσία ανίκανη να λειτουργήσει για το καλό του συνόλου. Αποτυχημένη και πλήρως διεφθαρμένη.
Ο εχθρός δεν κρύβεται πίσω από τείχη. Κοιμάται δίπλα μας. Η βρώμα που αναδύεται από το αίμα των σκοτωμένων ζώων, σηματοδοτεί τη στοιχειώδη έλλειψη ευγνωμοσύνης, του συνόλου απέναντι στο άτομο.

Μετάφραση: Εν Κύκλω. Σκηνοθεσία: Χρήστος Σουγάρης

ΠΑΙΖΟΥΝ: Αθηνά: Νίκη Σερέτη, Οδυσσέας: Σεραφείμ Ράδης, Αίας: Χριστόδουλος Στυλιανος, Τέκμησσα: Ελεάνα Γεωργούλη, Άγγελος: Βασιλης Σαμούρκας, Τεύκρος: Αλέξανδρος Τούντας, Μενέλαος: Μιχάλης Μουλακάκης, Αγαμέμνων: Παναγιώτης Μαρίνος, Ευρυσάκης: Ορέστης Πετούα-Άρης Παναγιώτου, Ναύτες: Παναγιώτης Μαρίνος, Βασιλης Σαμούρκας, Μιχάλης Μουλακάκης, Αλέξανδρος Τούντας, Σεραφείμ Ράδης.

Κάτω Σκηνή, από 11/10

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΟΥΜΠΕΡΤΟ ΠΡΙΜΟ

Μια αληθινή ιστορία αφιερωμένη στη μνήμη του Ολοκαυτώματος
Από την ΟΜΑΔΑ ΟΝΕΙΡΟ σε συνεργασία με το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο.
Θεσσαλονίκη, Ιούνιος 2003. Υπόγειο κτηρίου Ιταλικού Ινστιτούτου, πρώην έδρα του Ιταλικού Σχολείου Ουμπέρτο Πρίμο. Ο άνεμος κολλάει ένα χαρτί στο στήθος του Antonio Crescenzi και η ιστορία ξετυλίγεται σαν κουβάρι μέσα από την έκθεση: «Μία από τις ωραιότερες αναμνήσεις της ζωής μου», του μαθητή Αλμπέρτο Μοδιάνο, 1941.
Σχολικό έτος 1941-42, Ιταλικό Σχολείο Ουμπέρτο Πρίμο. Ο καθηγητής υποδέχεται τους μαθητές που δεν γνωρίζουν ότι θα είναι η τελευταία τους χρονιά. Ελπίδες, ανησυχίες, όνειρα μίας τάξης εβραιόπουλων ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια των θεατών.
Τα παιδιά διαβάζουν εκθέσεις, συζητούν, ερωτεύονται, διδάσκονται και μας διδάσκουν ένα μάθημα ζωής: Ό,τι συνέβη δεν πρέπει να επαναληφθεί.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Ιδέα – Σκηνοθεσία: Alessandra Maioletti
Ιστορική Έρευνα: Antonio Crescenzi
Κείμενο: Χαράλαμπος Μαγουλάς, Antonio Crescenzi
ΠΑΙΖΟΥΝ:
Καθηγητής:  Βασίλης Κωτούλας
Μαθητές: Άννα Μαρία Τσεκούρα, Γεωργία Κατσικονούρη, Mαρία Σκαρπέλου, Σοφία Μaioletti Σκαραμαγκά, Γιώργος Σκαρπέλος, Ηλίας Πιπεράκη, Ιουλιανός Ραχιώτης, Λευτέρης Κολίτσος, Παναγιώτης Κότσαλης
Πάνω Σκηνή, από 14/10

Ο ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΑΧΜΕΤΗ Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
Η θεατρική μεταφορά του διηγήματος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη μέσα από τη σκηνοθετική ματιά της Όλιας Λαζαρίδου.

Ο ΖΗΤΙΑΝΟΣ,  Α. Καρκαβίτσα

Ο ΞΕΝΟΣ, Αλμπέρ Καμύ

ΡΑΦΤΗΣ ΚΥΡΙΩΝ, Ζωρζ Φεντώ

Ο επιφανής γιατρός Ζεράρ Μουλινό με σκοπό να ζήσει ανενόχλητος τον παράνομο έρωτά του, νοικιάζει από τον φίλο του Μπασσινέ ένα διαμέρισμα το οποίο μέχρι πρότινος λειτουργούσε ως ραφτάδικο. Όμως μόνο την ησυχία του δεν θα βρει εκεί! Το «αμαρτωλό» ραφτάδικο μετατρέπεται σε κέντρο διερχομένων επίδοξων εραστών κι απατημένων συζύγων, ιδανικό σκηνικό μέσα στο οποίο καυτηριάζονται με τόλμη κι απίστευτο χιούμορ, συμπεριφορές και καταστάσεις που επιστρέφουν ξανά και ξανά.
Στο έργο Ράφτης κυριών η φάρσα βρίσκει την πιο σπαρταριστή κι απολαυστική εκδοχή της. Ταχύς ρυθμός, ανατροπές, κοφτερές ατάκες, συνθέτουν ένα σύμπαν πικάντικο και κωμικό προσφέροντας μας άφθονο γέλιο.

Σκηνοθεσία-μετάφραση: Δημήτρης Μυλωνάς. Σκηνικά: Αμαλία Αντώνη
ΠΑΙΖΟΥΝ: Μουλινό: Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Kυρία Αιγκρεβίλ: Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Ρόζα: Ελένη Βαΐτσου, Σουζάν: Άννα Ελεφάντη, Eτιέν: Ευθύμης , Μπαλαγιάννης, Μπασσινέ: Δημοσθένης Φίλιππας, Υβόν: Ελεάνα Στραβοδήμου, Πομπινέτ: Μαρία Χάνου, Ωμπέν: Γιάννης Σαμψαλάκης
Κάτω Σκηνή από 30/10

ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ
Διασκευή-σκηνοθεσία-ερμηνεία:  Θανάσης Σαράντος

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ, Άουγκουστ Στρίνμπεργκ

Επιστρέφει μετά την επιτυχημένη πορεία για 10 παραστάσεις
Παραμονή της εορτής του Ιωάννη του Βαπτιστή και ο κόσμος στους δρόμους ανταγωνίζεται ποιός θα ανάψει τη μεγαλύτερη φωτιά.
Η Τζούλια με τον Ζαν ανάβουν τη δική τους «φωτιά» και έρχονται αντιμέτωποι με το ότι πρέπει να περάσουν από μέσα της. Τα όρια μεταξύ τους λιώνουν, εναλλάσσονται ανάμεσα στη ¨Κάθαρση” και την “‘Ύβρη” και φτάνουν, έστω και στιγμιαία, στην εξίσωση.
Αποσπάσματα από την “Σαλώμη” του Oscar Wilde και τα Ευαγγέλια της βίβλου συναντιούνται με το κείμενο του Strindberg και αναδεικνύουν την “ασφυξία” του ατόμου ως μια διαχρονική και οικουμενική κατάσταση.

Μετάφραση – σκηνοθεσία: Ανδρονίκη Αβδελιώτη. Βοηθός σκηνοθέτη: Ελεάννα Παναγουλέα. Έπαιξαν οι μουσικοί: Μυρσίνη Βεστάκη, Βαρβάρα Τσότρα, Σίσσυ Βλαχογιάννη Φωτογραφίες – αφίσα – τρέιλερ : Ναταλία Β.
ΠΑΙΖΟΥΝ: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Λάζαρος Βαρτάνης, Ελεάννα Παναγουλέα
Πάνω Σκηνή, από 8/11

ΠΕΡΙ ΕΚΤΟΣ ΟΡΙΩΝ ΕΡΩΤΟΣ
Από την ομάδα Ro.cooperativa.

Τρείς γυναίκες. Ένας άντρας. Θύτες και θύματα στο ίδιο τους το πάθος, αφηγούνται την ιστορία τους.
Υπάρχουν όρια στον έρωτα;

Μία devised performance  αφιερωμένη σε αυτούς που ξεπέρασαν τα όρια της λογικής και μεταπήδησαν στη σφαίρα της παραφροσύνης.

Θεατρική Ομάδα Ro.cooperativa. Σκηνοθεσία: Μάνος Παπαδάς. Συγγραφή / Διασκευή κειμένων: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Ποπέτα Σούκου, Μάνος Παπαδάς, Ηρώ Μητριτσάκη, Χρύσα Πρίγγα, Ευάγγελος Σακλάρας.  ΠΑΙΖΟΥΝ: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Μάνος Παπαδάς, Ποπέτα Σούκου. Χορεύει η Ξανθή Αθανασοπούλου. Στο video η Αγγελική Παρδαλίδου

Πάνω σκηνή από 9.11

PROOF, Ντέιβιντ Όμπερν

Η Κάθριν ζει με τον πατέρα της Ρόμπερτ, έναν ιδιοφυή αλλά διαταραγμένο διανοητικά μαθηματικό. Η ίδια έχει διακόψει τις πολλά υποσχόμενες σπουδές της επίσης στα μαθηματικά για να αφοσιωθεί εξολοκλήρου στη φροντίδα του ενώ μπροστά της έχει να λύσει το πιο αγωνιώδες απ’ όλα τα ερωτήματα της ζωής της: άραγε μαζί με το ταλέντο κληρονόμησε και την τρέλα του πατέρα της;
Ένα συγκινητικό έργο για τις κόρες και τους πατεράδες, τη φύση της διάνοιας και τη δύναμη της αγάπης, την αφοσίωση και τη συμφιλίωση με την οικογένεια αλλά και με ό, τι μας κάνει ξεχωριστούς.
Το έργο Proof του Ντέιβιντ Όμπερν έχει αποσπάσει τα βραβεία Pulitzer Prize for Drama και Tony Award for Best Play το 2001. Το 2005 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με την Γκουίνεθ Πάλτροου και τον Άντονι Χόπκινς στους κεντρικούς ρόλους ενώ οι παραστάσεις σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο γνώρισαν τεράστια επιτυχία με εξαιρετικές διακρίσεις και κριτικές.

Μετάφραση: Άννα Ελεφάντη. Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς.
ΠΑΙΖΟΥΝ:
Ρόμπερτ: Χρήστος Βαλαβανίδης
Κάθριν: Ελεάνα Στραβοδήμου
Κλερ: Άννα Ελεφάντη
Χαλ: Χρήστος Καπενής
Κάτω Σκηνή από 10/11

MY STORY
Το My Story είναι το One Man Show του Σωτήρη Μεντζέλου που φλερτάρει επίμονα με το Stand up.
Στο “Από Μηχανής” θέατρο για τέσσερα Σάββατα (11 Νοεμβρίου, 25 Νοεμβρίου, 9 Δεκεμβρίου και 23 Δεκεμβρίου) ένα μικρόφωνο, το φλερτ, το «friendzone», ο Μπραντ Πιτ και ο Έντουαρντ Νόρτον, ο Φοίβος από το «Ρετιρέ», τα άστρα και τα ζώδια που φέρνουνε εμπόδια, ο Φρέντυ Μέρκιουρι, ο Χολίδης, τρία χρόνια δραματικής σχολής, η συνθήκη του Κιουτσούκ-Καϊναρτζή, το «Κούπε Πε», μια ριζογκοφρέτα και η Εμμανουέλλα -το σύμβολο του σεξ- δίνουν ραντεβού σε μια ιστορία πάθους, μυστηρίου, έρωτα, γάμου, σεξ, γέλιου, γέλιου στο σεξ, μυστηρίου στον έρωτα και άλλων πιθανών συνδυασμών.
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Εν Δράσει
Πάνω ΣΚηνή από 11/11

ΜΙΑ ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΣΧΕΣΗ
Φιλίπ Μπλασπάντ
Μία πορνογραφική σχέση ή αλλιώς μια συνάντηση ενός άνδρα και μιας γυναίκας για την εκπλήρωση μιας «τρομακτικής» φαντασίωσης. Όμως, όταν η φαντασίωση μετουσιώνεται σε «φυσιολογικό» έρωτα τα πράγματα φαντάζουν ακόμα πιο τρομακτικά. Δύο άνθρωποι που δεν έμαθαν τίποτα ο ένας για τον άλλον, χωρίς όνομα, χωρίς «κοινωνική» ταυτότητα, τολμούν –ή μήπως όχι- να υπερβούν την σεξουαλική τους σχέση προς μια πράξη Αγάπης. Από την φαντασίωση, σε μια ερωτική πραγματικότητα… Τι είναι πιο σκοτεινό, μια ανομολόγητη φαντασίωση που υλοποιείται ή μια ολοκληρωτική έκθεση ψυχική;
Όλα τα άλλα έμειναν στο περιθώριο.

Συντελεστές:   Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Παπαδάκης. Μετάφραση: Ανδρέας Στάικος. Παίζουν:Χριστίνα Δενδρινού, Βαγγέλης Παπαδάκης

Πάνω σκηνή: Από 15/11

ΕΝΑ ΞΩΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΟΥ
Από την ομάδα Κοπέρνικος
Η ομάδα ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ, γνωστή για τις ξεχωριστές παραστάσεις της για παιδιά,   δημιουργεί για φέτος τα Χριστούγεννα μια ολόφρεσκη γιορτινή παράσταση στο θέατρο «Από Μηχανής». Το «Ένα ξωτικό στην πόρτα μου» είναι μια περιπέτεια γεμάτη κέφι μουσική και τραγούδι αλλά και όμορφες συγκινητικές στιγμές, που αποδίδει με τον πιο ευφάνταστο τρόπο το αληθινό νόημα των Χριστουγέννων: την ομορφιά του να δίνεις, να μοιράζεσαι και να αγαπάς. Με το πρωτότυπο κείμενο που υπογράφουν οι Άγγελος Αγγέλου και Έμη Σίνη (Ιδρυτικά μέλη της ομάδας ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ και βραβευμένοι δύο φορές με Α’ Κρατικό βραβείο) και την ευρηματική σκηνοθεσία του πολυμήχανου Γκάυ Στεφάνου (βλ. «Απαγορεύεται η μουσική», «Δυο ξεροκέφαλες κουτάλες», «Μίλα & Σουτ»), η ομάδα ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ υπόσχεται, για άλλη μια φορά, μια ονειρική παραμυθένια παράσταση!
Κάτω Σκηνή από 26.11

Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ, Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Σκηνοθεσία-ερμηνεία: Θανάση Σαράντος
Η παράσταση που έχουν παρακολουθήσει πάνω από 50.000 θεατές σε όλη την Ελλάδα, συνεχίζει με μεγάλη επιτυχία για 8η συνεχή χρονιά και θα παιχτεί εκ νέου για  8 μόνο παραστάσεις στο Από Μηχανής Θέατρο.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερη θεατρική μεταφορά του ομώνυμου κλασικού διηγήματος του Σκιαθίτη συγγραφέα για έναν ηθοποιό και έναν μουσικό.
Ο Θανάσης Σαράντος ως αφηγητής, ερμηνεύει μια περσόνα του Παπαδιαμάντη, αυτή του αφηγητή που κρυφοκοιτάζει τη δράση και μεταμορφώνεται σε όλα τα πρόσωπα που αφηγείται, με τη συνδρομή της μουσικής και των ήχων από τον συνθέτη Λάμπρο Πηγούνη που ερμηνεύεται ζωντανά από τον μουσικό Γιώργο Τζιαφέττα.
Ηθοποιός και θεατές καλούμαστε να κοινωνήσουμε στον μυστηριώδη και μαγευτικό κόσμο του Παπαδιαμάντη, τον γεμάτο ποίηση και λυρισμό.
Κάτω Σκηνή από 16/12

 

Ο ΤΣΕΧΩΦ ΒΩΒΟΣ;

Τι κακό μπορεί να σου τύχει αν είσαι η χήρα του Τσέχωφ και ταξιδεύεις στην Αμερική για να γίνεις σταρ του σινεμά;
Πρώτον, μέχρι να φτάσεις, η Αμερική να έχει χρεοκοπήσει
Δεύτερον, να σε πλευρίσουν για να σου πάρουν τα λεφτά
Τρίτον, να καταλήξεις να κάνεις ταινία με δυο ξεπεσμένους ηθοποιούς και έναν μουσικό γκάνγκστερ και να ανακαλύψεις ότι πρέπει να παίξεις τον Τσέχωφ βωβό.
Τον Τσέχωφ βωβό;
Ένα πείραμα όπου τα διασημότερα έργα του Τσέχωφ παντρεύονται γλυκά με τους κώδικες του βωβού κινηματογράφου σε μια κωμωδία με σαφείς αναφορές στην παράλογη εποχή που ζούμε. Και με ζωντανή μουσική!

Σκηνοθεσία: Esther Andre Gonzalez
Κείμενο: Ηλίας Μαρούτσης
Σκηνικά / Κοστούμια: Χρήστος Κωνσταντέλλος
Μουσικός: Κώστας Κακούρης

ΠΑΙΖΟΥΝ; Αιμιλία Βασιλακάκη, Μίλτος Σαμαράς, Κώστας Χατζηδημητρίου
Πάνω Σκηνή από 20.1

ΝΕΚΡΑΣΟΦ,   Ζαν-Πωλ Σαρτρ
Το μοναδικό επαγγελματικό θέατρο στην Ελλάδα που αποτελείται από ανάπηρους ηθοποιούς στην κύρια σύνθεσή του, ΘΕ.ΑΜ.Α., ανεβάζει το «Νεκρασόφ» του Jean-Paul Sartre σε πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα.
Το έργο αποτελεί μια φαρσο-σάτιρα, όπως ο ίδιος ο Sartre αναφέρει σε συνέντευξή του, που αναπαράγει τη δομή της κοινωνίας. Με το έργο αυτό απομυθοποιείται το άσπιλο πρόσωπο μιας συγκεκριμένης μερίδας του Τύπου, των ισχυρών ανθρώπων-εκπροσώπων της κάθε κοινωνίας. Με το «Νεκρασόφ» ο Sartre είχε την πρόθεση να προσεγγίσει την κωμωδία στην παράδοση του θεατρικού είδους από τον Αριστοφάνη. Έτσι αντλεί έμπνευση από πρόσωπα της κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας της εποχής του για να συνθέσει μία πολιτική σάτιρα με γόνιμο σκηνικό χιούμορ και διαχρονική επικαιρότητα. Τα δυσδιάκριτα όρια ανάμεσα στην αλήθεια που συχνά αναγκάζεται να κρύβεται και στο ψέμα που μπορεί ακόμα και να καθορίσει μία φαινομενική πραγματικότητα με την εναλλαγή ταυτοτήτων και ρόλων, διαμορφώνουν το σκηνικό για μία θεατρική παρτίδα με πολλούς και απρόβλεπτους παίκτες…

Μετάφραση: Ελίνα Νταρακλίτσα. Σκηνοθεσία: Βασίλης Οικονόμου

ΠΑΙΖΟΥΝ: Βασίλης Οικονόμου, Έλη Δρίβα, Πάνος Ζουρνατζίδης, Μάνος Τριανταφυλλάκης, Κατερίνα Κοντομάρκου, Χριστίνα Τούμπα, Έφη Τούμπα, Μιχάλης Ταμπούκας, Ανδρέας Ζήκουλης, Αιμιλιανή Αβραάμ, Χάννα Ελ Χατζ Ομάρ, Κωνσταντίνος Λούκας, Μαρία Μουρελάτου, Αγγελική Νομικού, Μαρίνα Μπεσίρη.

Εργαλεία προσβασιμότητας περιεχομένου παράστασης για ΑμεΑ:
Διερμηνεία  Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας: Θεοδώρα Τσαποΐτη. Υπέρτιτλοι. Ακουστική περιγραφή: Θανάσης Παπαντωνόπουλος.

Πληροφορίες: www.distheater.gr
Κάτω Σκηνή από 24/01

ΓΡΑΝΑΔΑ, Γιάννη Καλαβριανού
Το φως από το φεγγάρι, φτάνει στη Γη σε 1 δευτερόλεπτο, ενώ από τον Ήλιο σε 8 λεπτά. Άρα στην πραγματικότητα δεν βλέπουμε τον ήλιο όπως είναι σήμερα, αλλά όπως ήταν 8 λεπτά πριν. Μία εικόνα κυριολεκτικά από το παρελθόν…
Τέσσερα χρόνια μετά το «Αβελάρδος και Ελοΐζα», ο νικητής του Βραβείου «Κάρολος Κουν Δραματουργίας ελληνικού έργου» για το «Γιοι και Κόρες», επανέρχεται με τη συγγραφή ενός νέου έργου, για το κρυμμένο παρελθόν μιας οικογένειας, τα αστέρια που λάμπουν και χάνονται, την ιστορία της Ιωάννας της Τρελής, μιας βασίλισσας χωρίς βασίλειο και τις συμπτώσεις που δένουν τις ζωές μας για πάντα.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού
ΠΑΙΖΟΥΝ: Διαμαντής Αδαμαντίδης, Γιώργος Γλάστρας, Φιλαρέτη Κομνηνού, Αλεξία Μπεζίκη, Στέφη Πουλοπούλου, Έφη Σταμούλη

Σε video: Λυδία Φωτοπούλου
Κάτω Σκηνή από 31.1

ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ, Μιχαήλ Θερβάντες
από την Εταιρεία Θεάτρου Θέση
Η Εταιρεία Θεάτρου Θέση, μετά την επιτυχημένη πορεία της παράστασης “’Ονειρο Καλοκαιρινής Νύχτας” και τη συμμετοχή της σε διεθνή φεστιβάλ (Festival Internacional de Teatro Clásico de Almagro, International Festival of Theatre Butrinti 2000), επιστρέφει με τη δεύτερή της παραγωγή, τον “Δον Κιχώτη” του Μιχαήλ Θερβάντες. Το κλασσικό έργο, σε μετάφραση και δραματουργική επεξεργασία της ομάδας θα παρουσιαστεί τον Φεβρουάριο του 2018 στο Από Μηχανής Θέατρο σε σκηνοθεσία Ταξιάρχη Χάνου και μουσική Διαμαντή Αδαμαντίδη. Η ιστορία της περιπλάνησης του Δον Κιχώτη και του Σάντσο Πάντσα στις απέραντες πεδιάδες της Μάντσα μεταφέρεται από τους πέντε ηθοποιούς στον ανοιχτό σκηνικό χώρο,  όπου με τη μουσική, τα σώματα και τη φαντασία όλα μπορούν να συμβούν.

Σκηνοθεσία: Ταξιάρχης Χάνος. Σκηνικά-κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα

ΠΑΙΖΟΥΝ: Τρυφωνία Αγγελίδου, Διαμαντής Αδαμαντίδης, Αχιλλέας Αναγνώστου, Γιάννης Σαμψαλάκης, Μαρία Χάνου

Πάνω Σκηνή, από 5.2

ΚΑΣΣΥ, Αντρέα Φλουράκη

Τέσσερις γυναίκες σκηνοθέτιδες,  αναλαμβάνουν να σκηνοθετήσουν από κοινού την Κάσσυ με τέσσερις διαφορετικές ηθοποιούς. Είναι μια καλλιτεχνική επιλογή αλλά και μια χειρονομία γυναικείας συνύπαρξης.
Η Ελένη Δημοπούλου, η Κίρκη Καραλή, η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη και η Κυριακή Σπανού φτιάχνουν το σκηνοθετικό κουαρτέτο.
«Οι γυναίκες πάντα σκαρφίζονται μια μέθοδο διάσωσης, γι αυτό και ονομάζονται γυναίκες» λέει η Κάσσυ.
Μέσα σε ένα σύγχρονο εφιάλτη, η φωνή της Κάσσυ, που είναι σε κατάσταση σοκ, μας αφυπνίζει.  Ένα πρόσωπο που εμπνέεται από την αρχαία Κασσάνδρα, ζει τον τρόμο ενός  δυστοπικού παρόντος και επιμένει να πιστεύει στο λόγο, ακόμα κι αν κανείς δεν την πιστεύει, ή μήπως την πιστεύει…
Κάτω Σκηνή, από 19/02

ΒOOMERANG,Μπερνάρ ντα Κόστα

Ο Bernard da Costa είναι ένας πολύ γνωστός Γάλλος συγγραφέας γεννημένος στο Biarritz το 1939. Τα  έργα του έχουν παιχτεί από πολύ γνωστούς ηθοποιούς στα μεγαλύτερα θέατρα της Γαλλίας και ειδικά του Παρισιού.
Το έργο που τον έκανε διεθνώς γνωστό και παίχτηκε για πολλές συνεχόμενες σαιζόν είναι το Boomerang. Είναι η ιστορία μιας εξοντωτικής σχέσης μεταξύ μίας δασκάλας της υποκριτικής  και ενός μαθητή της .
Τους ρόλους θα ερμηνεύσουν η Ασπασία Κράλλη και ο Δημήτρης Μυλωνάς. Σκηνοθεσία: ο Χρήστος Βαλαβανίδης.

Σκηνοθεσία: Χρήστος Βαλαβανίδης
Σκηνικά-κοστούμια: Αμαλία Αντώνη
ΠΑΙΖΟΥΝ: Ασπασία Κράλλη, Δημήτρης Μυλωνάς

Κάτω Σκηνή από 2/4

ΒΑΤΡΑΧΟΙ PROJECT

Πώς θα παιζόταν ένα έργο του Αριστοφάνη σε μια μικρή κλειστή σκηνή, δίχως χορούς και πανηγύρια, δίχως την υποχρέωση του “μεγάλου θεάματος” που όλοι αναμένουν στα ανοιχτά θέατρα; Εμείς θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε εξαρχής αυτόν τον τόσο σημαντικό –αλλά και τόσο “άβολο”– αρχαίο κωμωδιογράφο, επανεφευρίσκοντας τη σχέση μας με την έννοια “κωμωδία”. Τέσσερις ηθοποιοί επιστρατεύουν όλα τα μέσα για να μεταφέρουν το “πνεύμα”, και όχι το “γράμμα”, αυτής της καθόδου στον Άδη προς αναζήτηση του χαμένου ποιητή. Αλήθεια, εσείς ως σύγχρονοι Έλληνες, ποιον θα θέλατε να φέρετε πίσω από τον Κάτω Κόσμο;

Σκηνοθεσία – διασκευή: Νίκος Χατζόπουλος
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Εν Δράσει

ΠΑΙΖΟΥΝ: Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Σοφία Κόκκαλη, Χρήστος Κοντογεώργης, Μιχάλης Πανάδης
Πάνω Σκηνή, από 16/4

ΜΑΚΜΠΕΘ ΛΑΙΔΗ ΜΑΚΜΠΕΘ

Η τραγωδία Μάκμπεθ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ από δύο ηθοποιούς, έναν άντρα και μια γυναίκα. Ένα αδυσώπητο παιχνίδι μέχρι τελικής πτώσης στο οποίο όλοι οι ρόλοι ερμηνεύονται από Εκείνον κι Εκείνη για να χαθεί κάποια στιγμή η διαχωριστική γραμμή της προέλευσής τους και να ξεδιπλωθεί επί σκηνής ένα ατελείωτο γαϊτανάκι εναλλασσόμενων φύλων, ρόλων κι επιθυμιών. Ο Μάκμπεθ και η Λαίδη Μάκμπεθ εγκλωβισμένοι σε ένα κοινό πεπρωμένο βαμμένο με αίμα κι ενοχή, ενσαρκώνουν μια ένωση άνευ όρων και κανόνων κι έρχονται να καταθέσουν τη δική τους εμπειρία για τη γοητεία της εξουσίας και την αιώνια πάλη των δύο φύλων.

Σκηνοθεσία-διασκευή: Δημήτρης Μυλωνάς
ΠΑΙΖΟΥΝ: Μελέτης Ηλίας, Άννα Ελεφάντη

ΠΑΝΩ ΣΚΗΝΗ, ΠΡΕΜΙΕΡΑ:  18/04

 

πηγή: tospirto.net