Η αντίστροφη μέτρηση για την επαναλειτουργία των θερινών κινηματογράφων πλησιάζει στο τέλος της. Έτσι καθώς βρισκόμαστε όλο και πιο κοντά στην ημερομηνία ορόσημο της 1ης Ιουνίου, επικοινωνήσαμε με μερικούς από τους ανθρώπους που θα βιώσουν από πρώτο χέρι τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται, αλλά και θα κληθούν να διαχειριστούν τα προβλήματα που συνοδεύει η αντιμετώπιση της πανδημίας.

Σημείο εκκίνησης για όλους είναι η απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού το οποίο έδωσε άδεια στα θερινά σινεμά να ανάψουν τους προβολείς με 40% πληρότητα και με αυστηρή τήρηση υγειονομικών μέτρων. Οι λεπτομέρειες των μέτρων που θα ληφθούν πρόκειται να οριστικοποιηθούν σύντομα, στο ενδιάμεσο όμως οι αιθουσάρχες δε μένουν με σταυρωμένα χέρια.

 

Σύμφωνα με τον Ανδρέα Κονταράκη, ιδιοκτήτη της εταιρίας διανομής Weird Wave η οποία βρίσκεται πίσω από την αναβίωση των θερινών Στέλλα και Κάρμεν, θα ζήσουμε καταστάσεις τις οποίες «οι νεότεροι θα διηγούνται στα παιδιά τους». Όλα ξεκινούν από τη διάθεση των εισιτηρίων. «Θα ανοίγουμε το ταμείο δύο ώρες νωρίτερα όταν και θα ανακοινώνουμε πόσα εισιτήρια μπορούμε να εκδώσουμε (π.χ. σε 80 ή 120 θεατές). Στη συνέχεια 15′ πριν την έναρξη θα διακόπτουμε την έκδοση εισιτηρίων ώστε να μπορεί να γίνει σωστά η ταξιθεσία, να κάνουμε τυχόν διορθώσεις και να είμαστε απόλυτα νόμιμοι. Προτεραιότητά μας είναι το προσωπικό και οι θεατές μας να αισθάνονται ασφαλείς».

Αντίστοιχη είναι και η προσέγγιση που υιοθετεί ο Λάμπρος Μαριόλης, υπεύθυνος του Cine Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο, όπου ήδη έχουν επανατοποθετηθεί τα καθίσματα στις απαιτούμενες αποστάσεις. «Είναι δεδομένο πως το ταμείο μας θα ανοίξει νωρίτερα, διότι οι περισσότεροι θεατές αγοράζουν εισιτήρια κατά την άφιξή τους. Θέλουμε όσο μπορούμε να ελαττώσουμε τη ροή τότε, έτσι εξετάζουμε την πιθανότητα της ηλεκτρονικής πώλησης, ώστε συνολικά η διαδικασία να ξεκινά νωρίτερα». Φυσικά στην εξίσωση μπαίνει τόσο ο τρόπος λειτουργίας του μπαρ όσο και η διάρκεια του διαλείμματος, χρονική περίοδος που συγκεντρώνει τον περισσότερο συνωστισμό θεατών στο ίδιο σημείο. Ως προς τη διακοπή της προβολής, ο κ. Κονταράκης ξεκαθαρίζει πως «πιθανή αύξηση της διάρκειας του διαλείμματος σημαίνει ότι μπορεί να γίνει μόνο μία παράσταση, καθώς θα πρέπει ο κινηματογράφος να συμμορφωθεί με την ώρα κοινής ησυχίας, κάτι που αποτρέπει η δεύτερη προβολή. Παράλληλα, οφείλουμε μεταξύ των προβολών να υπολογίσουμε και το διάστημα που απαιτείται για την απολύμανση των τραπεζιών, του μπαρ, των καθισμάτων κ.λπ.».

 

Και σε αυτό το ζήτημα όμως υπάρχει λύση όπως μας λέει ο κ. Μαριόλης. «Έχουμε το πλεονέκτημα πως το μπαρ δεν υπάρχει μέσα στο χώρο προβολής, επομένως ο θεατής μπορεί εύκολα να προμηθευτεί ό,τι θέλει προτού του κόψουμε το εισιτήριο», για να προσθέσει ότι «οπουδήποτε γίνονται συναλλαγές με τον κόσμο θα φροντίσουμε να υπάρχουν σημάνσεις με τα μέτρα ασφαλείας, ενώ και το προσωπικό θα είναι εκπαιδευμένο ώστε να μην υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα. Εξάλλου αποστάσεις τηρούνται και μέσα στο κυλικείο, με τις επαφές μεταξύ των εργαζομένων και των θεατών να είναι ελάχιστες». Το συμπέρασμα λοιπόν είναι πως μπορούμε να βοηθήσουμε τη δουλειά των θερινών, απλώς αγοράζοντας νωρίτερα τα εισιτήρια και τα ποπ κορν μας.

«Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς»
«Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς»

Ένα ακόμα σημαντικό ερώτημα που μένει να απαντηθεί, είναι τι πρόκειται να δούμε στις μεγάλες οθόνες μόλις ανοίξουν τα θερινά. Οι περισσότερες μεγάλες παραγωγές αναμένονται από τα μέσα Ιουλίου, την ίδια ώρα όμως η Weird Wave έχει ανακοινώσει τους επόμενους τίτλους της, με τον κ. Κονταράκη να δίνει διευκρινήσεις. «Ο κατάλογός μας διαμορφώθηκε αμέσως μετά το φεστιβάλ του Βερολίνου και συνιστά ένα ψυχαγωγικό πακέτο. Θα έχουμε κωμωδίες όπως το “La Daronne” με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, την “Ελπίδα του Κόσμου” του Ρομπέρ Γκεντιγκιάν και τον “Τιμώμενο Επισκέπτη” του Ατόμ Εγκογιάν» μας λέει μεταξύ άλλων, υπογραμμίζοντας πως ο προγραμματισμός θα εξαρτηθεί και από τις κινήσεις των υπόλοιπων γραφείων.

Ήδη η Tulip Entertainment ανέλαβε τη διανομή της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη , η οποία ξεκίνησε δυναμικά τις προβολές λίγες μόλις μέρες προτού επιβληθεί το κλείσιμο των  κινηματογράφων. Μάλιστα αυτή θα είναι η ταινία με την οποία θα «ανοίξει» το Κάρμεν. Από τη μεριά του ο κ. Μαριόλης ακολουθεί την κατεύθυνση η οποία επαναφέρει μια αγαπημένη παράδοση των θερινών σινεμά. «Την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας προσανατολιζόμαστε σε προβολές ταινιών που κυκλοφόρησαν τον χειμώνα, ώστε να δώσουμε την ευκαιρία στο κοινό να δει ταινίες που δεν πρόλαβε, αλλά και εμείς να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας».

© Παντελίτσα Χρυσοστόμου
 

Το τοπίο ξεκαθαρίζει η Ειρήνη Σουγανίδου, πρόεδρος της Ένωσης Διανομέων Κινηματογραφικών Ταινιών Ελλάδας και επικεφαλής της εταιρίας διανομής Feelgood. «Από ότι φαίνεται θα υπάρξει ένας μεγάλος αριθμός νέων ταινιών ώστε οι θεατές να έχουν λόγο να πάνε σινεμά. Παράλληλα, σίγουρα θα υπάρξουν επαναπροβολές ταινιών που διακόπηκε η πορεία τους και όπως πάντα οι επανεκδόσεις. Όσο για τις ταινίες των στούντιο του Χόλιγουντ, αρκετές έχουν μετακινηθεί για το φθινόπωρο του 2021, επομένως θα υπάρξουν ανακατατάξεις στον προγραμματισμό μέχρι να επιστρέψουμε σε μια κανονικότητα».

Επί τη ευκαιρία δεν μπορούσαμε να μη ρωτήσουμε την κ. Σουγανίδου εάν ανησυχεί για το πώς θα αντιδράσει το κοινό, με δεδομένη τη ραγδαία εξοικείωσή του τους τελευταίους μήνες με τις ψηφιακές πλατφόρμες. «Ο κινηματογράφος έχει αποδείξει ιστορικά ότι δεν “πεθαίνει” επειδή υπάρχουν εναλλακτικές μορφές κατανάλωσης περιεχομένου. Αρκετοί το προέβλεπαν πρώτα λόγω της τηλεόρασης, αργότερα εξαιτίας της οικιακής ψυχαγωγίας μέσω της κασέτας και των DVD, τώρα ήρθε η σειρά των ψηφιακών πλατφορμών. Η μεγάλη οθόνη σου προσφέρει ταυτόχρονα μοναδική αίσθηση απομόνωσης και κοινωνικότητας, η οποία δεν πρόκειται να υποκατασταθεί από άλλο μέσο. Μπορεί να βρισκόμαστε σε φάση μετάβασης, αλλά ο φυσικός χώρος μιας ταινίας ήταν, είναι και θα παραμείνει η κινηματογραφική αίθουσα».

Τέλος δε θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κινηματογραφική αγορά λόγω της πανδημίας. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς τονίζουν την κρισιμότητα μιας έμπρακτης στήριξης των κινηματογράφων, με την κ. Σουγανίδου να συνοψίζει τις απαραίτητες κινήσεις που πρέπει να γίνουν σε έξι σημεία:
1. Επιδότηση των επιχειρήσεών μας μέχρι την οριστική άρση των περιοριστικών μέτρων.
2. Μείωση του ΦΠΑ από 24% σε 6% όπως οι υπόλοιποι κλάδοι του Πολιτισμού (θέατρα, συναυλίες, βιβλία κ.λπ.) με παράλληλη αποκατάσταση των ζημιών (ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ) που έχουν απορροφήσει διανομείς και αιθουσάρχες.
3. Ψήφιση νόμου κατά της πειρατείας μέσω του dynamic blocking ώστε να υπάρξουν έσοδα από τη νόμιμη ψηφιακή κατανάλωση.
4. Επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των θερινών και έκδοση σαφούς πρωτοκόλλου ασφαλείας και υγείας βάσει αποστάσεων και όχι χωρητικότητας.
5. Ένταξη και επέκταση όλων των ανακουφιστικών μέτρων που αφορούν σε επιδότηση μισθοδοσίας, αναλογική μείωση ενοικίων, αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, απαλλαγή υποχρέωσης καταβολής φόρου κ.λπ.
6. Τραπεζική χρηματοδότηση με εγγύηση Δημοσίου.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο κ. Κονταράκης ο οποίος προτείνει ακόμα:
– Μηδενικά δημοτικά τέλη κατά τη διάρκεια των οκτώ μηνών του χειμώνα και μειωμένα την περίοδο λειτουργίας τους.
– Εξαιτίας της πανδημίας να απαλλαγούν από την καταβολή ενοικίου για την υπόλοιπη χρονιά με παράλληλη αποζημίωση ενός εφάπαξ ποσού 1.500-2.000€ ανά αίθουσα.
-Επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων.

Μέχρι όμως να γίνουν όλα αυτά, οφείλουμε όσοι έχουμε συνδέσει την καθημερινότητά μας με το σινεμά να στηρίξουμε με ασφάλεια και προσοχή τους κινηματογράφους που αγαπάμε, ώστε να μπορέσουμε να τους ξαναβρούμε το επόμενο καλοκαίρι.

Πηγή: athinorama.gr