Σε μια Αθήνα που αδειάζει, Μεγάλη Παρασκευή και Μεγάλο Σάββατο, αλλά και η εβδομάδα που ακολουθεί (για όσους έχουν παρατείνει την περίοδο της ξεκούρασης και έχουν ελεύθερο χρόνο να αφιερώσουν σε διάφορες δραστηριότητες) είναι καλές μέρες για βόλτες (και) στα μουσεία. Τα οποία, έχουν αυτή την περίοδο εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εκθέσεις. Εμείς, επιλέγουμε μερικές από αυτές και σας τις προτείνουμε, απλώς βιαστείτε γιατί κάποιες τελειώνουν.

«Τόποι αναφοράς. Από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος».
Εκατόν εξήντα έργα σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών, επιλεγμένα από τη συλλογή της Τράπεζας, η οποία αριθμεί περίπου 3.000 έργα, κυρίως παραστατικής ζωγραφικής και χαρακτικής καθώς και μικρό αριθμό γλυπτών,  αναδεικνύουν πτυχές της νεοελληνικής τέχνης, από τα μέσα του 19ου αιώνα έως σήμερα. Η έκθεση αναπτύσσεται σε τρεις κύριες ενότητες: την αναφορά στην αρχαιότητα· την προσέγγιση του καθημερινού κόσμου· τη σημασία του τοπίου ως οδηγού για τη νεοελληνική τέχνη. Θαυμάσιοι πίνακες και γλυπτά και μια ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε πόσο σπουδαίους εικαστικούς έχει γεννήσει αυτή η χώρα. Στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς 138. Ως τις 20 Μαΐου.

Ο Fred Boissonnas στην Αίγυπτο
Μαγικές φωτογραφίες από έναν σπουδαίο «μάστορα» του είδους: Ο Ελβετός φωτογράφος Frédéric (Fred) Boissonnas προσκλήθηκε στην Αίγυπτο το 1929 από τον Βασιλιά Φουάντ Α΄ προκειμένου να πάρει φωτογραφίες για μια πολυτελή έκδοση με τίτλο Αίγυπτος (1932). Το 1933 επέστρεψε. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης αυτής επίσκεψης ταξίδεψε προς το Όρος Σινά, ακολουθώντας τη διαδρομή των Ισραηλιτών έτσι όπως καταγράφεται στη βιβλική «Έξοδο». Κατά τη διάρκεια της αποστολής απαθανάτιζε τις βιβλικές τοποθεσίες όπως τις ταύτισε η ιερά παράδοση. Μέρος αυτού του σπάνιου φωτογραφικού υλικού παρουσιάζεται τώρα στο κοινό. Φωτογραφίες ίδιες με εικαστικούς πίνακες που συγκινούν και εντυπωσιάζουν με τη δύναμή τους. Στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς 138. Ως τις 20 Μαΐου.

Ελευσίνα. Τα μεγάλα μυστήρια.
Περιοδική έκθεση όπου οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν σε έναν εκθεσιακό χώρο με τη μορφή του Ελευσινιακού τελεστηρίου και να ανακαλύψουν σημαντικά έργα για τα μεγάλα Μυστήρια της Ελευσίνας, καθώς και τη σύνδεση της Ελευσίνας με την Αθήνα και την Ακρόπολη. Πραγματοποιούνται και ξεναγήσεις. Στο Μουσείο της Ακρόπολης, ως τις 27 Μαΐου. (Το εισιτήριο μόνο για αυτή την έκθεση στοιχίζει 3 ευρώ).

Τ’ αγριολούλουδα του Βαρλάμου
Οσοι δεν την είδατε σπεύσατε, γιατί ολοκληρώνεται στις 15 Απριλίου. Στο υπόγειο του Βυζαντινού Μουσείου (Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας 22) έχει στηθεί ένας μαγευτικός κήπος που κι αν δεν μυρίζει είναι γεμάτος χρώματα. Τα υπέροχα λουλούδια του Γιώργη Βαρλάμο σε κάνουν να σκύψεις με σεβασμό πάνω από τα μικρά θαύματα της φύσης. Η έκθεση συμπληρώνεται από δύο, επίσης πολύ ενδιαφέρουσες ενότητες: μία με θέμα τα Μετέωρα και μία με θέμα σχέδια και χαρακτικά που ο καλλιτέχνης φιλοτέχνησε κατά τη διάρκεια της Δικτατορίας στην Ελλάδα. Με την ευκαιρία, μην παραλείψετε να κάνετε μια βόλτα και στους όμορφους κήπους του Μουσείου.

Κωνσταντίνος Βολανάκης: Ο πατέρας της ελληνικής θαλασσογραφίας.
Εβδομήντα και πλέον αντιπροσωπευτικά έργα του κορυφαίου θαλασσογράφου «αποκαλύπτουν την τεράστια προσφορά του στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας της νεοελληνικής ζωγραφικής». Την επιμέλεια της έκθεσης έχει κάνει ο Τάκης Μαυρωτάς. Θα διαρκέσει ως τις 13 Μαΐου. Στο Ιδρυμα Θεοχαράκη, Βασιλίσσης Σοφίας 9 και Μέρλιν 1.

Χρήμα
Άλλη μια έκθεση που τελειώνει στις 15 Απριλίου και αξίζει να την προλάβετε. Παρουσιάζει μία διαφορετική όψη του νομίσματος, το οποίο έκανε την εμφάνισή του στα τέλη του 7ου αιώνα π.Χ. Χωρίζεται σε οκτώ θεματικές ενότητες, «στις οποίες παρουσιάζονται 85 νομίσματα από τη Συλλογή της Alpha Bank μαζί με 159 αντικείμενα (πήλινα αγγεία και ειδώλια, μαρμάρινα και χάλκινα αγαλμάτια, ανάγλυφα, χρυσά κοσμήματα, μετρητικά σκεύη, νομίσματα από κλειστά σύνολα και επιγραφές) που προέρχονται από 32 Αρχαιολογικά Μουσεία και Συλλογές της Ελλάδος, της Ιταλίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, και των οποίων η εικονογραφία συνδέεται άμεσα με το περιεχόμενο εκάστης θεματικής ενότητας». Στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (Νεοφύτου Δούκα 4).

 

πηγή: tospirto.net