Από τις 18 Ιουλίου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου, δρομολογούνται 251 παρουσιάσεις (55 ξεχωριστές παραγωγές) σε 111 αρχαιολογικούς χώρους όλης της Ελλάδας, συμπεριλαμβάνοντας συναυλίες, θεατρικά δρώμενα, χορό και εικαστικές εγκαταστάσεις, πάντα σύμφωνα με τα ενδεδειγμένα πρωτόκολλα προστασίας κοινού και συντελεστών.  Οι εκδηλώσεις θα είναι δωρεάν, με μοναδικό κόστος το αντίτιμο του εκάστοτε αρχαιολογικού χώρου.

 

Εθνικό Θέατρο, Εθνική Λυρική Σκηνή, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης και Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης είναι οι οργανισμοί που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα ενώ οι φορείς με τη σειρά τους απευθύνθηκαν σε εργαζόμενους της ελεύθερης αγοράς, καταλήγοντας το 91% να αποτελείται από εξωτερικούς συνεργάτες ώστε να ενισχυθεί η αγορά.

Η πρεμιέρα των εκδηλώσεων γίνεται από την Εθνική Λυρική Σκηνή κι ένα δυνατό ρεσιτάλ της κορυφαίας μέτζο σοπράνο Ανίτας Ρατσβελισβίλι (με τη συνοδεία της ορχήστρας της ΕΛΣ) στην Ρωμαϊκή Αγορά της Αθήνας, το οποίο αφιερώνεται σε όσους ήταν στην πρώτη γραμμή της μάχης με τον ιό και πρόκειται να μεταδοθεί διαδικτυακά σε ζωντανή σύνδεση. Από εκεί κι έπειτα, για εβδομήντα πέντε περίπου ημέρες, τα κατάλοιπα των αρχαίων δονούνται με πολλές, πολλές βαρυσήμαντες εκδηλώσεις, με πρωταγωνιστή το θέατρο: ακόμη τρεις παραγωγές προστίθενται στα προσεχώς του Εθνικού Θεάτρου (πέρα από τη «Λυσιστράτη» και τις «Πέρσες στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου), ανάμεσα στις οποίες το «Αμάρτημα της μητρός μου» του Γεώργιου Βιζυηνού στην αγγλική γλώσσα, χορογραφίες των Ιωάννας Πορτόλου, Γιάννη Νικολαΐδη, Χρήστου Παπαδόπουλου, Κωνσταντίνου Ρήγου και χορευτών του Μπαλέτου της ΕΛΣ, αλλά και μια φρέσκια παραγωγή πάνω σε όσα περάσαμε, το «Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού» του Γιώργου Βέλτσου με την ηθοποιό Ρένη Πιττακή. Στη συνέντευξη Τύπου αναφέρθηκε, επίσης, πως αναμένεται ένα ακόμη κύμα θεατρικών έργων στους αρχαιολογικούς χώρους από τα ΔΗΠΕΘΕ.

 Το ταξίδι συνεχίζεται με μουσική για ακροατές όλων των προτιμήσεων, μια και το πρόγραμμα σχεδιάστηκε ώστε να αγκαλιάσει όλο το κοινό. Πειραγμένα παραδοσιακά ακούσματα από νέες ομάδες, όπως το γυναικείο φωνητικό σύνολο Chórεs που δημιούργησε η Μαρίνα Σάττι και η καταξιωμένη ορχήστρα Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου που θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα, τιμητικές βραδιές για τα 95 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη, πολλά υποσχόμενα ρεσιτάλ του βαρύτονου Δημήτρη Πλατανιά στην πατρίδα του, την Καλαμάτα, επανεμφάνιση της Καμεράτας από το Μέγαρο Μουσικής, το «Χαμόγελο της Τζοκόντας» του Μάνου Χατζιδάκι και η «Μήδεια» του Τζορτζ Μπέντα με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη –«ένα ρηξικέλευθο μελωδικό δράμα που δεν τραγουδιέται αλλά απαγγέλλεται», όπως ανέφερε ο Γιάννης Βακαρέλης– είναι μερικά απ’ όσα αναφέρθηκαν εν τάχει στη διαδικτυακή ομήγυρη.

Η σύγχρονη τέχνη δηλώνει επίσης «παρών» με εικαστικές παρεμβάσεις σε αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας από το ΕΜΣΤ, βιντεοεγκαταστάσεις Ελλήνων δημιουργών στους αντίστοιχους χώρους της Θεσσαλονίκης από το MOMus καθώς και μια εικαστική παρέμβαση του σπουδαίου γλύπτη Ρίτσαρντ Λονγκ στο ιερό του Διονυσίου Ελευθερέως, στη νότια πλευρά της Ακρόπολης, ύστερα από την πρωτοβουλία του οργανισμού ΝΕΟΝ να συμμετέχει στο πρόγραμμα με δική του χορηγία.

Δείτε το πλήρες πρόγραμμα για το «Όλη η Ελλάδα – Ένας πολιτισμός» του 2020 εδώ

programma