Σχεδιάζετε θεατρική έξοδο με παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας; Υπάρχουν οκτώ παραστάσεις με διαγενεακό χαρακτήρα που μπορούν να φέρουν τους εφήβους σε επαφή με την τέχνη του θεάτρου.

#1 «Χριστουγεννιάτικη ιστορία»

Ο Σκρουτζ, ο ήρωας του Τσαρλς Ντίκενς, πιστεύει πως δεν είναι τσιγκούνης, απλώς διεκδικεί αυτά που του οφείλουν, ενώ σε όλους αυτούς που τον αποκαλούν άκαρδο εκείνος απαντά πως αν ήταν συναισθηματικός, θα είχε προ πολλού φαλιρίσει… Είναι πολλά αυτά που μπορεί να εισπράξει κάποιος –σε όποια ηλικία κι αν βρίσκεται– από το κλασικό αριστούργημα. Το σημαντικότερο ίσως είναι η συνειδητοποίηση πως μερικοί δείχνουν να ξεχνούν ότι το ανηλεές κυνήγι του κέρδους σε κάνει να ξεχνάς (παν)ανθρώπινες αξίες. Είναι σίγουρο ότι την παράσταση του Γιάννη Μόσχου θα την απολαύσουν απίστευτα και οι ενήλικοι, αφού είναι καλοδουλεμένη, με υπέροχα σκηνικά και κουστούμια, κι έχει τον ιδανικό πρωταγωνιστή, τον Αλέξανδρο Μυλωνά, στον ρόλο του Σκρουτζ. (Εθνικό Θέατρο-Rex)

#2 «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα»

O συγγραφέας Σάιμον Στίβενς έχει το θάρρος να αγγίζει το θέμα της αποδοχής της διαφορετικότητας –χωρίς διδακτισμούς– μέσα από την ιστορία ενός δεκαπεντάχρονου που πάσχει από σύνδρομο Άσπεργκερ, σε ένα έργο που προσεγγίζει με μεγάλη ακρίβεια τα ζητήματα του κοινωνικού αποκλεισμού και της ευκολίας με την οποία γινόμαστε απάνθρωπα σκληροί, χωρίς μερικές φορές να το συνειδητοποιούμε. Ο Γιάννης Νιάρρος με τη συγκλονιστική ερμηνεία του (Α΄ βραβείο αντρικού ρόλου στα Βραβεία Κοινού του «α» το 2019), σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, βάζει φρένο στην προκατάληψη και κάνει σαφές πως όλοι οι άνθρωποι έχουμε «ειδικές ανάγκες» αλλά και «ειδικές αρετές»… κι ας μην το παραδεχόμαστε. («Τζένη Καρέζη»)

#3 «Ρινόκερος»

Ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνει ο Ευγένιος Ιονέσκο το ένστικτο της αγέλης ως κοινωνική συμπεριφορά είναι μοναδικός και στη σκηνοθετική πρόταση του Γιάννη Κακλέα γίνεται μια έξυπνη σύνδεση της εποχής μας με το (αβέβαιο) μέλλον. Ο γνωστός σκηνοθέτης, με πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό Άρη Σερβετάλη, έχει στήσει ένα multimedia σκηνικό περιβάλλον που κάνει τις νεότερες γενιές να νιώσουν οικεία. Και αυτό επειδή κατακλύζεται από κλιπάκια –στη λογική του ΥouΤube–, ενώ η ομάδα των ηθοποιών παρουσιά­ζεται στη σκηνή υπακούοντας στην εικόνα της εφήμερης ματαιο­δοξίας των social media. (Κιβωτός)

#4 «Μήδεια»

Ο Μέντης Μποσταντζόγλου, από το 1960 μέχρι και το θάνατό του, αφιερώθηκε στη ζωγραφική και στο θέατρο, όπου κατάφερε να καθιερώσει ένα εντελώς προσωπικό ιδίωμα. Το φρέσκο και γρήγορο σε ρυθμούς ανέβασμα της «Μήδειας» από τον Νικορέστη Χανιωτάκη είναι λοιπόν εξαιρετική ευκαιρία για να έρθουν οι έφηβοι σε επαφή με το μοναδικό χιούμορ του Μποστ. Με μεγάλες δόσεις σουρεαλισμού, μετατρέπει την ηρωίδα του Ευριπίδη σε μια κωμικοτραγική φιγούρα, στο πρόσωπο της οποίας καυτηριάζει τον νεοελληνικό μικροαστισμό. Απολαυστικός ο Μάκης Παπαδημητρίου στον επώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο. (Θησείον)

#5 «Του Κουτρούλη ο γάμος»

Η πολιτική σάτιρα του Αλέξανδρου Ραγκαβή, γραμμένη μόλις 15 χρόνια μετά την ίδρυση του ελληνικού κράτους (1845), παραμένει διαχρονική, καθώς δεν έχουν εκλείψει από την κοινωνία μας η διαφθορά, τα ρουσφέτια, η αναξιοκρατία και ο αρχοντοχωριατισμός. Στην πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα, η Σμαράγδα Καρύδη καταφέρνει να μεταφέρει τους προβληματισμούς και κυρίως την ευφορία της ελληνικής κωμωδίας που γράφτηκε πριν από 150 χρόνια. Τα δίνουν όλα στη σκηνή οι ηθοποιοί της παράστασης: Σμαράγδα Καρύδη, Νίκος Κουρής, Κώστας Κορωναίος, Ευγενία Σαμαρά, Σπύρος Χατζηαγγελάκης, Γιώργος Ψυχογιός κ.ά. (Νέο Θέατρο «Κατερίνα Βασιλάκου»)

#6 «Το θαύμα της Άνι Σάλιβαν»

Στον ανεξερεύνητο, ίσως τρομακτικό αλλά και γοητευτικό κόσμο ενός τυφλού και κωφάλαλου κοριτσιού μάς βάζει ο Ουίλιαμ Γκίμπσον, αφηγούμενος την αληθινή ιστορία της Έλεν Κέλερ, η οποία με την υπομονετική καθοδήγηση της δασκάλας της έφτασε να μιλά στη νοηματική γλώσσα, να γράφει και να διαβάζει με τη μέθοδο Μπράιγ. Μια παράσταση που προωθεί την κριτική σκέψη και πυροδοτεί την ενσυναίσθηση είναι αυτή που σκηνοθετεί η Νικαίτη Κοντούρη στο Μεταξουργείο. Η Γιασεμί Κηλαηδόνη ερμηνεύει τη δασκάλα Άνι Σάλιβαν, ενώ τη μικρή Έλεν ενσαρκώνουν εκ περιτροπής οι Ιωάννα Αλεξανδρή και Κατερίνα Κανάκη.

#7 «Terror»

Αθώος ή ένοχος; Το κοινό αποφασίζει την έκβαση του δικαστικού δράματος του Φέρντιναντ φον Σίραχ. Οι Βασίλης Παλαιολόγος, Γιάννης Στεφόπουλος, Στέλιος Δημόπουλος, Βάσω Καβαλιεράτου, Κώστας Ανταλόπουλος και Νάνσυ Μπούκλη αναλαμβάνουν τους ρόλους του δικαστή, του συνηγόρου υπεράσπισης, του κατηγορούμενου, του εισαγγελέα, του μάρτυρα υπεράσπισης και του μάρτυρα κατηγορίας αντίστοιχα στην παράσταση που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Οικονόμου, η οποία αφορά την κατάρριψη ενός αεροσκάφους υπό ομηρία και το θάνατο των επιβατών του. (Αθηνών)

#8 «Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια»

Άρωμα μιας άλλης Ελλάδας μεταφέρει στο έργο του ο σπουδαίος Έλληνας λογοτέχνης Στράτης Μυριβήλης. Με το εντελώς προσωπικό ύφος του, το γεμάτο λυρισμό, αποτυπώνει μοναδικά την εικόνα της Ελλάδας του 1930, μιας Ελλάδας πληγωμένης από τον πόλεμο, όπως και τη μαγευτική ομορφιά της ιδιαίτερης πατρίδας του, της Μυτιλήνης. Η Λένα Παπαληγούρα, ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, ο Γιώργος Κωνσταντίνου, η Γιούλικα Σκαφιδά, ο Μισέλ Φάις είναι κάποιοι από τους ηθοποιούς που πρωταγωνιστούν στο πολυεπίπεδο ερωτικό θρίλερ, σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια. Η μουσική σύνθεση είναι της Ευανθίας Ρεμπούτσικα (Βέμπο).

 

Συντάκτρια: Μαρία Κρύου
Πηγή: www.athinorama.gr