Το Φεστιβάλ IN-EDIT φιλοξενείται για δεύτερη χρονιά στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, από τις 4 μέχρι τις 7 Νοεμβρίου 2017 και υπόσχεται ένα ανεπανάληπτο ταξίδι στην παγκόσμια μουσική.
Beatles, Rolling Stones, Nick Cave, UNKLE, Sepultura, Placebo, Eagles of Death Metal, Johnny Rotten, Charles Bradley παρελαύνουν ζωντανά στις δύο σκηνές της Στέγης μέσα από σπάνια κινηματογραφικά καρέ.
Εδώ και 15 χρόνια, από την πρώτη του διοργάνωση στη Βαρκελώνη, το 2003, μέχρι σήμερα, το IN-EDIT έχει ταξιδέψει σε δεκάδες πόλεις του κόσμου, παρουσιάζοντας πάντα τις πιο σπουδαίες ιστορίες από τα παρασκήνια της μουσικής βιομηχανίας και το όνομά του αποτελεί πλέον συνώνυμο του μουσικού ντοκιμαντέρ.
Το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ στον κόσμο, περιλαμβάνει στο φετινό του πρόγραμμα 17 σπουδαία μουσικά «διαμαντάκια». Ο Nick Cave, στο One More Time with Feeling, μιλάει για πρώτη και τελευταία φορά για το πλαίσιο μέσα στο οποίο έγραψε και ηχογράφησε το 16ο άλμπουμ του, Skeleton Tree. Και ο James Lavelle (UNKLE), κορυφαίος εκπρόσωπος της τριπ χοπ σκηνής αφηγείται τη ζωή του στο The Man from Mo’Wax.
Οι Rolling Stones ταξιδεύουν στη Λατινική Αμερική για μία ιστορική περιοδεία (The Rolling Stones Olé, Olé, Olé!: A Trip Across Latin America), ενώ στο The Beatles: Eight Days a Week – The Touring Years, αποτυπώνονται τα εννέα συναρπαστικά (και εξαντλητικά) χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων οι Beatles βρέθηκαν να περιοδεύουν στον κόσμο. Οι Sepultura, ίσως το σημαντικότερο χέβι μέταλ συγκρότημα της δεκαετίας του ’90, αφηγούνται την ιστορία τους (Sepultura Endurance) και οι Eagles of Death Metal ετοιμάζονται να επιστρέψουν στο Παρίσι για να ολοκληρώσουν τη συναυλία που διακόπηκε βίαια μετά την επίθεση στο Bataclan, τον Νοέμβριο του 2015 (Eagles of Death Metal: Nos Amis). Τέλος, ο Jim Jarmusch, ορκισμένος φαν των Stooges, συναντά τον Iggy Pop σε μία ταινία για το εκκεντρικό συγκρότημα που αναγνωρίστηκε μετά τη διάλυσή του (Gimme Danger).
Ειδικό ενδιαφέρον, στη φετινή έκδοση του IN-EDIT, έχουν τα ντοκιμαντέρ που αναδεικνύουν underground κουλτούρες του κόσμου. Οι νέοι καλλιτέχνες που εμφανίζονται στο Yallah! Underground αφηγούνται πώς άλλαξε τη μουσική και τη ζωή τους η Αραβική Άνοιξη, δύο νέοι από το Ιράν προσπαθούν να παίξουν ηλεκτρονική μουσική κόντρα στις απαγορεύσεις του ισλαμικού Ιράν (Raving Iran), οι Placebo βρίσκονται στη Ρωσία κατά τη διάρκεια της περιοδείας για τα 20 χρόνια από το ξεκίνημά τους και συναντούν δεκάδες καλλιτέχνες που συνθέτουν το τεράστιο παζλ της σύγχρονης ρωσικής υποκουλτούρας (PLACEBO: ALT. RUSSIA), ενώ ο Mark Reeder, ένας βρετανός μουσικός παραγωγός, καταγράφει σε βίντεο τις συναρπαστικές ημέρες και νύχτες του Δυτικού Βερολίνου από το 1979 μέχρι το 1989 (B-Movie: Lust & Sound in West-Berlin 1979-1989).
Επιπλέον, δύο από τις ταινίες του φετινού προγράμματος είναι αφιερωμένες στην κυριότερη από τις υποκουλτούρες του 20ου αιώνα: το πανκ. Ο Don Letts δίνει τον ορισμό του πανκ στο ντοκιμαντέρ Punk: Attitude, μία μοναδική ανθολόγηση των συγκροτημάτων που διαμόρφωσαν την πανκ σκηνή της δεκαετίας του ’70 στην Μεγάλη Βρετανία και τις Η.Π.Α., και ο Johnny Rotten μιλάει για τη ζωή του πριν και μετά τους Sex Pistols στο ολοκαίνουριο The Public Image is Rotten.
Τρεις σπουδαίες ταινίες για τρεις σπουδαίους τζαζίστες: στο I called him Morgan ξεδιπλώνεται η σύντομη καριέρα του τρομπετίστα Lee Morgan, που δολοφονήθηκε από τη σύζυγό του σε ηλικία 33 ετών, στο Bill Evans: Time Remembered, συντίθεται το παζλ της ζωής του επιδραστικότερου ίσως πιανίστα της τζαζ σκηνής, Bill Evans, ενώ το Charles Bradley: Soul οf America είναι ένας φόρος τιμής στον σπουδαίο μουσικό Charles Bradley, ο οποίος πέθανε τον Σεπτέμβριο σε ηλικία 68 ετών, έχοντας όμως καταφέρει να πραγματοποιήσει το όνειρο του να κυκλοφορήσει ένα δικό του προσωπικό δίσκο, σε ηλικία 63 ετών. Το πρόγραμμα του φετινού IN-EDIT συμπληρώνεται με το ξεχωριστό Landfill Harmonic που ακολουθεί την ορχήστρα μίας μικρής πόλης της Παραγουάης της οποίας τα όργανα που είναι φτιαγμένα από σκουπίδια.
Σκοπός όμως του IN-EDIT είναι να προσφέρει μία μουσική εμπειρία τόσο επί της οθόνης όσο και εκτός! Στις 4 Νοεμβρίου ο Pepper 96.6 θα ντύσει μουσικά το πάρτι έναρξης του IN-EDIT στο ισόγειο της Στέγης από τις 22:00 ως τη 01:00, ενώ την ίδια μέρα και την Κυριακή 5 Νοεμβρίου θα εκπέμπει ζωντανά από τις 18:00 ως τις 22:00.
Ακόμη, το IN-EDIT φέτος, επιστρέφει στην Αθήνα με τέσσερις καλεσμένους που θα δώσουν στο πρόγραμμά του σάρκα και οστά. Ο James Lavelle, ο κυριότερος εκπρόσωπος της παγκόσµιας τριπ χοπ σκηνής έρχεται στην Αθήνα λίγο πριν την έναρξη του IN-EDIT για να παίξει μουσική στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ (Αναξαγόρα 3-5, Ομόνοια), την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου. Το πάρτι θα ανοίξει λίγο μετά τις 22:00 το Street Outdoors Soundsystem (GR), DJ crew αποτελούμενο από τους Έλληνες Jiles John, Jose Amba & Polatof, που προσφέρουν μουσικές απολαύσεις χωρίς αυστηρά όρια στα επιλεγόμενα είδη, καθώς στις τσάντες τους κουβαλούν από σύγχρονη house μέχρι σπάνια tracks της disco. Την επόμενη ημέρα, ο Lavelle θα βρεθεί στη Στέγη και μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ The Man From Mo’Wax θα μιλήσει με το κοινό.
Την Κυριακή 5 Νοεμβρίου, το IN-EDIT υποδέχεται τον Mark Reeder ο οποίος συναντά στην Εφημερίδα (Σίνα και Βησσαρίωνος, Πανεπιστήμιο) τον Στέφανο Τσιτσόπουλο σε ένα dj set με βερολινέζικες επιρροές, ενώ τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου ο Reeder θα βρεθεί στη Στέγη για να συνομιλήσει με το κοινό μετά την προβολή του B-Movie: Lust and Sound in West Berlin 1979-1989. Την τελευταία του ημέρα, το IN-EDIT υποδέχεται έναν βετεράνο της πανκ σκηνής. Ο Don Letts έρχεται στην Αθήνα με όλες του τις ιδιότητες: σκηνοθέτης, μουσικός και dj για να μιλήσει με το κοινό του IN-EDIT μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ του Punk:Attitude, ενώ στη συνέχεια θα βρεθεί στο Μπελ Ρέυ (Φαλήρου 88, Κουκάκι) για το closing party του IN-EDIT Athens Edition 2017.
Από το πρόγραμμα του IN-EDIT βέβαια δε θα μπορούσε να λείπει η ενότητα του doc alive, που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στην περσινή έκδοση του IN-EDIT στη Στέγη. Το doc alive είναι ουσιαστικά η συνέχεια του ντοκιμαντέρ εκτός οθόνης! Μετά τη λήξη του ντοκιμαντέρ, οι πρωταγωνιστές του εμφανίζονται στη σκηνή και παίζουν ζωντανά μέσα στην αίθουσα. Φέτος, οι Μaii and Zeid, δύο από τους μουσικούς που παρουσιάζονται στη διάρκεια του ντοκιμαντέρ Yallah! Underground, έρχονται από τη Βηρυτό φέρνοντας μαζί τους ήχους από την Αίγυπτο και τον Λίβανο και για ένα μοναδικό doc alive μετά την προβολή του αντίστοιχου ντοκιμαντέρ (Δευτέρα 6/11, 21:30. Μικρή Σκηνή).
Δείτε αναλυτικά το Πρόγραμμα των Προβολών:
Σάββατο 4 Νοεμβρίου
Κεντρική Σκηνή
18:00 | The Public Image Is Rotten (103΄)
20:15 | One More Time with Feeling (112΄)
Μικρή Σκηνή
17:30 | Gimme Danger (108΄)
19:45 | The Man from Mo’ Wax (110΄) [ακολουθεί Q&A με τον James Lavelle]
22:15 | Raving Iran (84΄)
Κυριακή 5 Νοεμβρίου
Κεντρική Σκηνή
17:00 | Landfill Harmonic (84΄)
18:45 | The Beatles: Eight Days a Week – The Touring Years (137΄)
21:30 | Placebo: Alt.Russia (67΄)
Μικρή Σκηνή
18:00 | Bill Evans: Time Remembered (84΄)
20:00 | I Called Him Morgan (92΄)
22:00 | Sepultura Endurance (100΄)
Δευτέρα 6 Νοεμβρίου
Κεντρική Σκηνή
19:00 | One More Time with Feeling (112΄)
21:30 | Eagles of Death Metal: Nos Amis (84΄)
Μικρή Σκηνή
17:30 | Charles Bradley: Soul of America (75΄)
19:15 | B-Movie: Lust & Sound in West Berlin 1979-1989 (92΄) [ακολουθεί Q&A με τον Mark Reeder]
21:30*** | Yallah! Undergound (85΄) | ακολουθεί live performance
Τρίτη 7 Νοεμβρίου
Κεντρική Σκηνή
19:00 | Gimme Danger (108΄)
21:15 | The Rolling Stones Olé, Olé, Olé!: A Trip Across Latin America (105΄)
Μικρή Σκηνή
17:30 | The Public Image Is Rotten (103΄)
19:30 | Punk: Attitude (90΄) [ακολουθεί Q&A με τον Don Letts]
21:45 | The Man from Mo’ Wax (110΄)
Info:
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
4 – 7 Νοεμβρίου 2017
Κεντρική Σκηνή & Μικρή Σκηνή
Εισιτήρια:
Κανονικό: 6€
Προβολή + live performance 8€ (Yallah! Undergound)
Combo 2 εισιτήρια για 2 διαφορετικές προβολές της ίδιας ημέρας: 10€.
Μειωμένο, Παρέα 5+ άτομα, Ανεργίας, ΑμεΑ & Συνοδός ΑμεΑ: 4€, 5€ για την προβολή και live performance (Yallah! Undergound).
πηγή: tospirto.net